דף הבית  >>  פעילות למען החברה "המלט"  >>  מערכת החינוך  >> רמות בן תרדא---- מקרה

 

רמות בן תרדא ---- מקרה

רמות הוא ילד שאובחן מגיל צעיר , כתה א כמתקשה מאד בלימודים , אינטליגנציה נמוכה ובעיית קשב וריכוז והומלץ על טיפול תרופתי . השלטון החינוכי המליץ להורים לשלוח את רמות לחינוך מיוחד , כתה קטנה לילדים בעלי לקויות למידה .. ההורים סרבו והילד נשאר בכתה רגילה עד כתה ו . מצבו הלימודי והישגיו הלימודיים היו נמוכים מאד אולם , הוא השתלב חברתית והיה ספורטאי טוב .

לקראת המעבר לחטיבת הביניים ,[ שהקמתה היא פשע לאומי ] הומלץ על כתה קטנה לליקויי למידה .

השלטון החינוכי פסיכולוגי הבחין שהילד רגיש ופגיע והיסס לשלוח אותו לחינוך המיוחד שלעיתים יכול להתנהל כמחלקה סגורה שמורכבת מתלמידים חסרי שליטה ומורה חסרת חוליות .[ למרות הגדרות אחרות ]

לאחר שנתיים בכתת חינוך מיוחד , הורע מאד מצבו , הלימודי החברתי והרגשי של רמות , הוא ביטא רצון להרוג את עצמו , היה מיואש לחלוטין . הוריו ומשפחתו ראו כיצד הילד המתוק שלהם

נמצא על סף הכחדה .

הילד ומשפחתו איבדו כל אמון במערכת ודרשו שיעבור לכתה אחרת בבית ספר אחר . הנהלת חטיבת הביניים בה למד התנגדה וטענה שליד יש בעיות פסיכולוגיות פנימיות ושום מעבר לא ישנה את מצבו .

הפסיכולוג שבדק את הילד כתב כך " ישלו פנטסיה שמעבר לבית ספר אחר ישנה לטובה את מצבו .”

הוריו דרשו וועדת השמה שהיא זו שיכולה לאשר העברות .

בכתה ט הוא עבר לכתה קטנה בבית ספר אחר עם מורה אחרת .

תוך זמן קצר מאד השתפר מאד מצבו מכל הבחינות . החברתי הלימודי והרגשי .

כיום כחצי שנה לאחר המעבר הוא הולך ברצון לבית הספר , מתעניין יותר בלימודים , מרגיש טוב

עם עצמו ועם החברה .

המורה החדשה ששמה הוא טל כהן בזכות כישוריה ויכולתה גרמה לשינוי המדהים והקיצוני בנער בן ה 14 והצילה אותו ואת משפחתו החפים מפשע .

האב אומר " היא עושה עבודת קודש ".

[
המתעלם מחוקי הטבע
-
ייכחד
.]

ניתוק כפוי מחברה מוכרת בה הילד מוכר ובטוח יגרום למשבר רגשי לחרדה ודיכאון .

חוק טבע - חווית הצלחה היא חיונית להתפתחות תקינה מבחינה שכלית רגשית וחברתית .

ללא חווית הצלחה בתחומים חשובים ילד לא יוכל לגדול להיות בוגר המאמין בעצמו ומרגיש טוב עם יכולותיו בעבודה ובחברה .

1. ביטול חוק החינוך המיוחד - מתן עזרה לימודית ללא הדבקת סטיגמות .

2. שינוי הדרך בה עובדות הוועדות למיניהן מדרך משפטית לדרך שיתופית ודמוקרטית .

3. מתן עדיפות למצב החברתי על פני הישגיים לימודיים . דחיה חברתית לא יכולה לשפר הישגיים לימודיים . קבלה חברית ותחושת השתייכות יכולה לעשות פלאים גם להישגיים לימודיים .

פסיכולוג מומחה

למען מהפכה בחינוך

התנועה לצדק טבעי - המלט - HAMLET

טעות של מערכת החינוך והפסיכולוגיה שיכלה להוביל לטרגדיה .

של מי הייתה האחריות אם , וזה היה קרוב , רמות היה שם קץ לחייו הצעירים ,
עקב הסבל הרב שחווה
בכתה הקטנה לליקויי הלמידה בחטיבת הביניים בהיותו בכתה זין ו חת
בין הגילאים 12 ו 13.?

אלפי ילדים ומשפחות נפגעים מהדרך בה עובד השלטון החינוכי במדינת ישראל .

מקור הטעיות של המערכת ה " חינוכית " הוא התעלמות ובורות לגבי הטבע האנושי .

חוק טבע - השתלבות חברתית חשובה יותר מאשר הישגיים לימודיים במיוחד בגיל ההתבגרות .

חוק טבע - כל פרט שואף להיות בסטטוס גבוה , הדבקת תווית של סטטוס נמוך פוגעת מאד ותמיד תגרום לתיסכול ומירמור .

הצעות לשינוי
----
מהפכה בחינוך

טובי פלד