רמות בן תרדא ---- מקרה
רמות הוא ילד שאובחן מגיל צעיר , כתה א כמתקשה מאד בלימודים , אינטליגנציה נמוכה ובעיית קשב וריכוז והומלץ על טיפול תרופתי . השלטון החינוכי המליץ להורים לשלוח את רמות לחינוך מיוחד , כתה קטנה לילדים בעלי לקויות למידה .. ההורים סרבו והילד נשאר בכתה רגילה עד כתה ו . מצבו הלימודי והישגיו הלימודיים היו נמוכים מאד אולם , הוא השתלב חברתית והיה ספורטאי טוב .
לקראת המעבר לחטיבת הביניים ,[ שהקמתה היא פשע לאומי ] הומלץ על כתה קטנה לליקויי למידה .
השלטון החינוכי פסיכולוגי הבחין שהילד רגיש ופגיע והיסס לשלוח אותו לחינוך המיוחד שלעיתים יכול להתנהל כמחלקה סגורה שמורכבת מתלמידים חסרי שליטה ומורה חסרת חוליות .[ למרות הגדרות אחרות ]
לאחר שנתיים בכתת חינוך מיוחד , הורע מאד מצבו , הלימודי החברתי והרגשי של רמות , הוא ביטא רצון להרוג את עצמו , היה מיואש לחלוטין . הוריו ומשפחתו ראו כיצד הילד המתוק שלהם
נמצא על סף הכחדה .
הילד ומשפחתו איבדו כל אמון במערכת ודרשו שיעבור לכתה אחרת בבית ספר אחר . הנהלת חטיבת הביניים בה למד התנגדה וטענה שליד יש בעיות פסיכולוגיות פנימיות ושום מעבר לא ישנה את מצבו .
הפסיכולוג שבדק את הילד כתב כך " ישלו פנטסיה שמעבר לבית ספר אחר ישנה לטובה את מצבו .”
הוריו דרשו וועדת השמה שהיא זו שיכולה לאשר העברות .
בכתה ט הוא עבר לכתה קטנה בבית ספר אחר עם מורה אחרת .
תוך זמן קצר מאד השתפר מאד מצבו מכל הבחינות . החברתי הלימודי והרגשי .
כיום כחצי שנה לאחר המעבר הוא הולך ברצון לבית הספר , מתעניין יותר בלימודים , מרגיש טוב
עם עצמו ועם החברה .
המורה החדשה ששמה הוא טל כהן בזכות כישוריה ויכולתה גרמה לשינוי המדהים והקיצוני בנער בן ה 14 והצילה אותו ואת משפחתו החפים מפשע .
האב אומר " היא עושה עבודת קודש ".
ניתוק כפוי מחברה מוכרת בה הילד מוכר ובטוח יגרום למשבר רגשי לחרדה ודיכאון .
חוק טבע - חווית הצלחה היא חיונית להתפתחות תקינה מבחינה שכלית רגשית וחברתית .
ללא חווית הצלחה בתחומים חשובים ילד לא יוכל לגדול להיות בוגר המאמין בעצמו ומרגיש טוב עם יכולותיו בעבודה ובחברה .
1. ביטול חוק החינוך המיוחד - מתן עזרה לימודית ללא הדבקת סטיגמות .
2. שינוי הדרך בה עובדות הוועדות למיניהן מדרך משפטית לדרך שיתופית ודמוקרטית .
3. מתן עדיפות למצב החברתי על פני הישגיים לימודיים . דחיה חברתית לא יכולה לשפר הישגיים לימודיים . קבלה חברית ותחושת השתייכות יכולה לעשות פלאים גם להישגיים לימודיים .
פסיכולוג מומחה
למען מהפכה בחינוך
התנועה לצדק טבעי - המלט - HAMLET
טעות של מערכת החינוך והפסיכולוגיה שיכלה להוביל לטרגדיה .
אלפי ילדים ומשפחות נפגעים מהדרך בה עובד השלטון החינוכי במדינת ישראל .
מקור הטעיות של המערכת ה " חינוכית " הוא התעלמות ובורות לגבי הטבע האנושי .
חוק טבע - השתלבות חברתית חשובה יותר מאשר הישגיים לימודיים במיוחד בגיל ההתבגרות .
חוק טבע - כל פרט שואף להיות בסטטוס גבוה , הדבקת תווית של סטטוס נמוך פוגעת מאד ותמיד תגרום לתיסכול ומירמור .
טובי פלד